برنامه تلویزیونی محفل

حسنین الحلو

حسنین الحلو متولد 12 اکتبر 1984 در شهر بصره عراق در یک خانواده مذهبی است، او 8 خواهر و برادر و 3 فرزند دارد، در زمان تولد او مذهبیان عراق در دفاع از «محمدباقر صدر» در حال جنگ بودند.
هنگامی که کلاس اول ابتدایی بود درعراق انتفاضه شعبانیه شکل گرفت، و سید حسنین همراه با عمه خود به شهر قم مهاجرت، و در منزل عموی خود که یکی از سربازان سپاه بدر بود ساکن شد.
خانواده او هم بنا بود به قم مهاجرت کنند، اما به دلیل بسته بودن مرزها راهی، عربستان سعودی می شوند.
او از سن 6 تا 10 سالگی از خانواده خود هیچ خبری نداشته و در نهایت بعد از 4 سال آن‌ها را در یک اردوگاه در ورامین ملاقات می کند.
در خانواده ایشان بیش از صد شهید وجود دارد، که تعدادی در جنگ تحمیلی رژیم بعثی به شهادت رسیده  و تعدادی هم درعراق اعدام شده اند، و بسیاری از این شهدا مفقود الاثر هستند،پدر سید حسنین، یکی از بزرگترین مجاهدین بر ضد رژیم بعثی بوده که دو بار در زمان صدام زندانی می شود.
 
سید حسنین الحلو در سال 2013 به عنوان موذن حرم امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) انتخاب شد، او هم اکنون، خادم عتبه عباسیه و مجری شبکه های قرآن کریم و کربلا، شبکه بین المللی فرات، العالمیه، الکمیل است، همچنین دربرنامه وجیها بالحسین به عنوان مجری و قاری حضور داشته است.
او همچنین، در برنامه حلیه القرآن که در 2007 از شبکه الفرات پخش شد، میزبان قاریان بزرگ بین المللی بوده است.حسنین الحلو،13 سال در حوزه علمیه قم درس خوانده  و بعد از 23 سال زندگی در ایران، به عراق باز گشته است.
سید حسنین در ابتدا به رشته فوتبال علاقه مند بوده و زمانی که صوت قرآن الشیخ محمد البطلاوی را شنیده، به قرآن علاقه مند و وارد جلسات استاد محمد علی دهدشتی در حسینیه نجفی های قم شد تا به یک قاری حرفه ای تبدیل شود.
او معتقد است که قرآن در زندگی اش معجزات بسیاری داشته است که یکی از آن ها موذنی در حرم حضرت عباس(ع) بوده است.
سید حسنین هنگامی که در حضور حجت السلام و المسلمین سید احمد صافی و حجت السلام و المسلمین شیخ عبدالمهدی کربلایی دو متولی، حرم امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) مشغول قرائت قرآن بوده ، به عنوان  موذن و قاری حرم انتخاب می شود.
او در سال ۲۰۰۴ با “شحات” ، یکی از قاریان برجسته دیدار داشته است و او را مشوق اصلی خود می داند، وی درهمان سال، در مسابقه المپیاد بین المللی شرکت و نفر اول می شود.
همچنین مقام اول مسابقات قرانی کشورعراق، مقام اول مسابقات قرآنی حکیم و مقام اول جهان در مسابقات دانشجویان دانشگاه های بین المللی را به دست آورده و داور بیش از ۴۵۰ مسابقه قرآنی بوده است.
پس از اتمام دوره لیسانس، در سال 2007 نوری مالکی، نخست وزیرعراق به او زیارت بیت الله الحرام  را هدیه می کند.
حسنین الحلو  بعد از ورود به عراق، مدیر مرکز طرح های قرآنی حرم حضرت عباس(ع) شده و طرح های مختلفی را اجرا کرده است، که مهم ترین آنها طرح ملی تلاوت و امیرالقراء بوده که بیش از 500 قاری قرآن در این طرح ها تربیت شده است.
از بهترین دوستان او میتوان به انور الشحات، محمود الشحات و طاروطی و حامد شاکرنژاد اشاره کرد.ارتباط او با حامد شاکرنژاد بعد از سال 2008 شکل گرفته است.
بهترین مشوق او در زندگی قرآنی خانواده، خصوصا پدراو بوده است و بعد از آن مادر او نقش به سزایی داشته است،حسنین حفظ و تفسیر قرآن را از سال  2002 شروع کرده است.
همچنین وی، قاری افتخاری حرم کاظمین در 2005 شده و هم اکنون افتخار خادمی حرم امام رضا(ع) را دارد.غیر از تلاوت و خدمت به قرآن، ایشان در ایام اربعین در موکب امیر القراء،خادم زائران حسینی است.
اسکرول به بالا